Kiedy na półkach był tylko ocet i zapałki, prawdopodobnie nikt nie zwracał uwagi na opakowanie. Mleko dostarczane było w butelce, którą noc wcześniej wystawiano przed drzwi domu, w oranżadzie najważniejszy był jej smak, a papier toaletowy był tylko szary (chyba jakoś tak to leciało;)
Dzisiaj kiedy w sklepach czekoladę możesz wybrać spośród kilkudzisięciu różnych propozycji, mleko od jednego z dziesiątek producentów, a w wyborze papieru toaletowego kierujesz się grafiką, zapachem i kolorem na jego listkach, najważniejszą rolę odgrywa sposób w jaki komuś udało się skutecznie zachęcić Ciebie do zakupu właśnie tego produktu.
Oprócz ceny i jakości, ogromnie ważną, a może nawet najważniejszą rolę spełnia udana identyfikacja marki, w skład której wchodzi m.in. nazwa, logotyp, projekt opakowania, w tym kolor i kształt, udana kampania reklamowa i wiele więcej różnorodnych nośników. Producenci prześcigują się w oryginalnych kreacjach, nie zważając na powtarzalność czy nawet kopiowanie istniejących już na rynku produktów, o jakości nie wspominając. Nie na darmo mówi się, że można sprzedać nawet g**no, jeśli zawinie się je w odpowiedni papierek..
O tym jak ważną rolę pełni wygląd produktu, pisaliśmy już niejednokrotnie na portalu i sami bez bicia przyznajemy się do podejmowania wyborów pod wpływem zauroczenia. Dziś mamy dla Was kolejną porcję znakomitych projektów opakowań, które z pewnością zwróciłyby naszą uwagę na sklepowych półkach.
1. Sztuka na odzieży, butach, torebkach, to dlaczego nie na butelce wina? Kupilibyśmy wszyskie trzy butelki, a po opróżnieniu zawartości znalazłoby się dla nich jakieś fajne zastosowanie! Projekt wykonany przez rosyjskich designerów - Veniamin Iskra i Anton Marrast.
2. Kto posiada ukochanego psa ten wie, że kupowanie dla niego zabawek i psich przysmaków jest prawie tak samo fajne, jak kupienie nowego gadżetu dla siebie ( szczęśliwy pies - bezcenny widok). Wiedzą o tym na pewno projektanci, którzy umiejętnie wabią właścicieli zwierząt, a już na pewno Cecila Uhr, która zaprojektowała opakowanie na przysmaki zaprezentowane poniżej.
3. Choć staramy się unikać tłustych przekąsek w postaci chipsów, pewnie skusilibyśmy się na kolorową paczkę usprawiedliwiając swoją słabość do chrupania, kuszącym opakowaniem. OMNOMNOM to ponoć zdrowe przysmaki, a opakowanie zaprojektowała Rosjanka Anastasia Ovsyannikova. 4. Zaraz po chipsach, pozbyliśmy się z jadłospisu wszelakich cukierków, gum i drobnych słodyczy, których pełen chemii i szkodliwy dla zdrowia skład nie jest warty żadnego smaku. Wolimy owoce, prażone ziarna dyni i słonecznika, a do chrupania marchewkę. Niemniej jednak wychodząc na imprezę, zawsze pamiętamy o malutkiej przekąsce w kieszeni, nawet po to by poczęstować czymś znajomych. Im fajniejsze opakowanie, tym lepiej, a wiedział o tym BOND projektując pudełeczka na kolorowe żelki :)
5. Wspomniana na początku czekolada, to jeden z tych smakołyków, którym rzadko potrafimy się oprzeć. Tym bardziej nie zastanawiamy się nad jej zakupem, kiedy trafiamy na oryginalne opakowania. Te zaprezentowane poniżej, zaprojektowała ilustratorka Gina Kiel.
6. Przyprawy w naszej kuchni to podstawa. Choć większość przypraw przechowujemy w słoiczkach, bo nabywamy je w sporych ilościach zawsze kiedy mamy okazję odwiedzać kraje, w których przyprawy mają swoje oryginalne właściwośći, kolory i smak, to z pewnością te opakowania trafiłyby w nasze ręce bez względu na miejsce. Projekt przygotowała Catherine Marion.
7. Na portalu CzytajNiePytaj prezentowaliśmy dziesiątki wzorów butelek z napojami, wodą, winem, piwem i inymi procentami. Kolejne ciekawe projekty, tym razem kartonów z napojami, to projekt Portugalki Any Noversa. Nowoczesny wygląd tych opakowań z pewnością przyciąga klientów.
8. Nie jesteśmy w stanie zliczyć ile słoiczków miodu zużyliśmy przez ostatnie miesiące. Imbir, miód i cytryna to nasza broń przed chorobami i jak sie okazało, absolutnie skuteczna! Miodem także słodzimy kawę, z miodu robimy dressing do sałatek, miód nakładamy na zmarznięte usta... i szkoda, że nie mamy takiego słoika miodu, jak ten zaprojektowany przez Rosjanina Maksa Arbuzov.
9. Jajka to jeden z nielicznych produktów, który opakowany jest 'tak samo' przez wszystkich producentów, z małymi wyjątkami. Różnic można doszukać się na etykietach, czy w kolorach, ale pudełko wygląda zazwyczaj podobnie. Tym bardziej zaimponował nam węgierski projektant Ádám Török.
Sprawdźcie jego propozycję.
10. Zadbany mężczyna, to zarówno jego jak i jej dobry interes :) Takie kosmetyki we wspólnej łazience byłyby idealne, kuszące, eleganckie.. ach! Projekt należy do Kate Carmack, której profil warto odwiedzić, by zobaczyć inne propozycje.Oczywiście nie chodzi nam o to, by obstawiać się designerskimi produktami, i myśleć na co dzień tylko o tym gdzie tu dorwać kolejne ładne pudełeczko, ale czasami drobny, okazyjny gadżet potrafi ucieszyć, i warto o nich myśleć przy okazji różnych.. okazji ;)
Źródło wszystkich inspiracji to: www.packagingserved.com
Opracowanie własne :)
Zobacz także:
Happy Eggs od kur szczęśliwych | Maja Szczypek
25 kreatywnych kapsli butelkowych!
Kreatywna butelka dobrego wina
24 czarno-białe i niezwykle twórcze opakowania
03 Marca, 2014
10 nowoczesnych interpretacji zwyczajnych opakowań!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z NAjNOWSZYMI TRENDAMI
Zapisz się na nasz newsletter!