Tata AirPod to lekki miejski samochód działający na sprężone powietrze (jak również na baterie silnika elektrycznego). Łatwość konwersji powietrza, do źródła energii, z wykorzystaniem jedynie prostych sprężarek oznacza, że stacje ładowania mogą być umieszczone w dowolnym miejscu. Przy czym nie ma obciążenia środowiska w postaci ciężarówek dostarczających gaz, etanol lub wodór czy niebezpiecznych emisji.
AirPod może przejechać 200 km przy prędkości między 45 do 70 km/h. Samochód przeznaczony jest dla jednego kierowcy, i ma niewielką przestrzeń ładunkową z tyłu.
Jest to projekt przełomowy. W odróżnieniu od innych alternatywnych projektów do tradycyjnego przemysłu samochodowego, nie wymaga całego zaplecza działań, aby stać się praktycznym w konkretnej lokalizacji. W takim mieście jak NY, stworzenie odpowiednich warunków dla AirPods( zainstalowanie sprężarek na stacjach plus zainwestowanie w czytniki kart), bez konieczności wprowadzania wielkich rewolucji(reaktorów jądrowych, czy transportu paliw alternatywnych), mogłoby zmienić zarówno warunki ekologiczne jak i codzienność przeciętnego mieszkańca.
MDI opracowała nieco bardziej konwencjonalne wyglądające pojazdy, takie jak MiniCat i MiniFlowAir. MiniFlowAir może przejechać 60 mil, gdy jest zasilane powietrzem, lub do 550 mil w przypadku konfiguracji z hybrydowym zespołem napędowym.
Kolejnym krokiem dla producenta samochodów, który jest właścicielem Land Rover i Jaguar, jest dostrojenie technologii i procesów, niezbędnych do komercjalizacji całego projektu. Tata Motors ogłosiło niedawno, że na wizji się nie kończy. Firma zamierza wnieść technologię na rynek.